Fenomenlere kötü haber

ntv.com.tr

Sosyal medyanın hayatımızın bir parçası olmasıyla doğan ve adete yeni bir meslek olan 'influencer'lara (sosyal medya fenomenleri) oldukça kötü bir haber geldi.

  • 1

    TechCrunch'ta yer alan habere göre, 'influencer' olarak bilinen bazı Instagram fenomenlerinin e-posta ve telefon numaraları gibi kişisel bilgileri korunmasız bir veri tabanında toplandı
  • 2

    Anurag Sen tarafından hazırlanan rapora göre sızan bilgiler dünya genelinde 50 milyon sosyal medya fenomeni ve markayı içeriyor.

    Veri tabanının izi, Mumbai merkezli Chtrbox şirketine uzanıyor. Ancak söz konusu durumdan etkilenen kişilerin ve markaların kim olduğu hala netlik kazanmış değil. 

  • 3

    Sosyal medya devi Facebook'un bünyesinde bulunan Instagram ise yaklaşık 50 milyon kullanıcısının kişisel bilgilerinin, sanal ortamda korunmasız ve şifresiz erişim sağlanabilen bir veri tabanına nasıl girdiğini inceliyor.

  • 4

    SOSYAL MEDYANIN YALAN DÜNYASINI TEK KAREYE SIĞDIRDI

    SOSYAL MEDYANIN YALAN DÜNYASINI TEK KAREYE SIĞDIRDI

    Photoshop ve filtrelerin fotoğrafçılığın ayrılmaz bir parçası olduğu günümüzde bir karenin gerçek olup olmadığını anlamak amatör bir göze sahip olan bizler için hiç de kolay değil. İşte sosyal medyanın sahte dünyasını gözler önüne seren ilginç çalışma...

    'the_truth_is_not_pretty' (Gerçek güzel değildir) isimli ınstagram hesabı bu aralar sosyal medyanın en popüler simalarından birisi.

  • 5

    Zira hesabı yöneten genç kadın sosyal medyanın sahte dünyasını gözler önüne sermek için ilginç bir projeye imza atmış durumda.

  • 6

    Sosyal medyada gördüğümüz "mükemmel kareler" ile aslında olanları yan yana getiren kullanıcı ortaya bu ilginç karelerin çıkmasına neden oldu.
  • 7

    İsviçre'de yaşayan Kim Britt isimli genç kadın paylaşımlarıyla diğer kadınlara ilham olmayı amaçladığının altını çiziyor.

  • 8

    SOSYAL MEDYADA GÖRDÜĞÜNÜZ HER KAREYE İNANMAYIN

    SOSYAL MEDYADA GÖRDÜĞÜNÜZ HER KAREYE İNANMAYIN

    Çin’de 6 yuan yani sadece 5 TL karşılığında 'Instagram’In zengin çocuğu' (Rcich Kid of Instagram) olmak mümkün.

    Zira Çin'de bir firma 5 TL karşılığında kullanıcılarını zengin gibi gösteren sosyal medya prodüksüyonlarına imza atıyor.

  • 9

    ZENGİN TAKLİDİ YAPARAK 19 KADINI DOLANDIRDI

    ZENGİN TAKLİDİ YAPARAK 19 KADINI DOLANDIRDI

    Sosyal medya platformu Instagram ile son dönemde bir hayli popüler olan ‘rich kids’ akımı bir dolandırıcılık hikayesi ile uzun bir süredir gündemde. 

    Çin’de bu akımı kullanarak zengin taklidi yapan Çinli adam Instagram'da yayınladığı sahte kareler ile herkesi yalanına inandırdı ve 19 kadını dolandırdı. Gözaltına alınan Tan hakim karşısına çıkmayı bekliyor.

  • 10

    INSTAGRAM'DAN FENOMENLERE KÖTÜ HABER

    INSTAGRAM'DAN FENOMENLERE KÖTÜ HABER

    Sosyal medyadaki beğeni rakamlarıyla eş zamanlı gelişen bir onaylanma hissiyatı Instagram kullanan büyük çoğunlukta hakim.

    Paylaşımlarımızın altında beliren bu rakamlar dijital dünyadaki prestijimizi simgeliyor. Influencer'lar da başarı ve popülarite ölçümlerini bu veriler üzerinden yapıyor. Öyle ki ne kadar çok beğenildiğiniz etkileşimin esas alındığı bir ortamda takipçi sayısından bile daha kıymetli.

  • 11

    Bu durum ister istemez kullanıcıların üzerinde bir beğenilme baskısına yol açıyor. Ortaya çıkan baskının ruhsal sağlığı olumsuz yönde etkilediği yapılan birçok araştırma sonucunda kanıtlandı. Instagram yetkilileri de yaklaşan tehlikenin farkında ve 'baskısız' bir platform yaratmak için yeni bir formül öneriyor: Beğeni sayısının görünmediği paylaşımlar. 

  • 12

    Tech Crunch'ın haberine göre Instagram bundan böyle bir paylaşımın ne kadar beğeni aldığından ziyade içeriğine ve içerik kalitesine yoğunlaşacak. Bu gelişme daha az popüler olan kullanıcıları mutlu edeceğe benzese de, takipçi ve beğeni sayısı yüksek influencer'ları olumsuz etkileyebilir. Zira dijital dünyadaki gelir modellerini hesaplarken esas aldıkları önemli kriterlerden biri altın değerindeki beğeni rakamları.
  • 13

    ÜNLÜ FOTOĞRAFÇI SOSYAL MEDYANIN SAHTE DÜNYASINI DEŞİFRE ETTİ

    ÜNLÜ FOTOĞRAFÇI SOSYAL MEDYANIN SAHTE DÜNYASINI DEŞİFRE ETTİ
    Photoshop ve filtrelerin fotoğrafçılığın ayrılmaz bir parçası olduğu günümüzde bir karenin gerçek olup olmadığını anlamak amatör bir göze sahip olan bizler için hiç de kolay değil.
  • 14

    Bu durum Instagram ve Facebook gibi her gün milyonlarca karenin paylaşıldığı bu platformdaki çoğu kare için de geçerli.
  • 15

    Zira bu platformlarda yayınlanan binlerce kare orjinal halinden oldukça uzak. İşte bu durumu kanıtlamak isteyen fotoğrafçı ve grafik sanatçısı Calob Castellon, ilginç bir projeye imza attı.
  • 16

    Castellon çektiği fotoğrafların düzenleme öncesi ve sonrasını gösteren fotoğrafçı, gerçekten sıfırdan bir dünya yaratıldığını gösteriyor.
  • 17

    PERSPEKTİF ÇOK ÖNEMLİ

    PERSPEKTİF ÇOK ÖNEMLİ
    Fotoğrafçılıkta yanıltıcı bir başka yanı daha var o da perspektif.
  • 18

    Hiçbir teknik hile ve photoshop'a ihtiyaç olmadan yakalanan bu anlar için bir fotoğraf makinesi ve iyi bir hayal gücü yeterli.
  • 19

    İşte sosyal medyanın en çok tıklanan perspektif mucizesi kareleri...
  • 20

  • 21

  • 22

  • 23

  • 24

  • 25

  • 26

  • 27

  • 28

  • 29

  • 30

  • 31

  • 32

  • 33

  • 34

  • 35

  • 36

  • 37

  • 38

  • 39

  • 40

  • 41




  • 42




  • 43




  • 44

  • 45

  • 46

  • 47

  • 48

  • 49

  • 50

  • 51

  • 52

  • 53

  • 54

  • 55

  • 56

  • 57

  • 58

  • 59

  • 60

  • 61

  • 62

  • 63

  • 64

  • 65

  • 66

  • 67

  • 68

  • 69

  • 70

  • 71

  • 72

  • 73

  • 74

  • 75

  • 76

  • 77

  • 78

  • 79

  • 80

  • 81

  • 82

  • 83

  • 84

  • 85

  • 86

  • 87

  • 88

  • 89

  • 90

  • 91

  • 92

  • 93

  • 94

  • 95

  • 96

  • 97

  • 98

  • 99

  • 100

  • 101

  • 102

  • 103

  • 104

  • 105

  • 106

  • 107

  • 108

  • 109

  • 110

  • 111

  • 112

  • 113

  • 114

  • 115

  • 116

  • 117

  • 118

  • 119

  • 120

  • 121

  • 122

  • 123

  • 124

  • 125

  • 126

  • 127

  • 128

  • 129

  • 130

  • 131

  • 132

  • 133

  • 134

  • 135

  • 136

  • 137

  • 138

  • 139

  • 140

  • 141

  • 142

  • 143

  • 144

  • 145

  • 146

  • 147

  • 148

  • 149

  • 150

  • 151

  • 152

  • 153

  • 154

  • 155

  • 156

  • 157

  • 158

  • 159

  • 160

  • 161

  • 162

  • 163

  • 164

  • 165

  • 166

  • 167

  • 168

  • 169

  • 170

  • 171

  • 172

  • 173

  • 174

  • 175

  • 176

  • 177

  • 178

  • 179

  • 180

  • 181

  • 182

  • 183

  • 184

  • 185

  • 186

  • 187

  • 188

    Eğer neye bakacağını bilmiyorsan, yapılan müdahaleleri tespit etmek aslında zor. Bu fotoğraf üzerinde çokça oynama yapılmış. Tespit edebiliyor musun?
  • 189

    Bu fotoğrafa göre bir önceki fotoğraf karesindeki en dikkat çeken farklılık bir önceki fotoğrafın sağ alt tarafına yerleştirilen atık su borusu. Ama dahası da var! Sol tarafta gölgeler uzatılmış ve fotoğraftaki kadının sağındaki beyaz rıhtım demirlerinin yerleri değiştirilmiş. Ayrıca kadının çenesi kısaltılmış, alnı düzleştirilmiş ve saçlarında da küçük oynamalar yapılmış.
  • 190

    Meskun mahalde çekilen bir kare...
  • 191

    Ta ki orijinalini görene kadar! Bir önceki fotoğraftaki erkeğin gölgesi, duruşuna uymuyor. Erkeğin yüzünde daha az kırışıklık var ve arka tarafta hem iki tane çöp bidonu hem de ağaca bir dal eklenmiş.
  • 192

    'Pilotgamso' isimli Instagram hesabının sahibi pilot bu aralar sosyal medyanın en çok konuşulan simalarının başında geliyor.

  • 193

    50 binin üzerinde takipçisi bulunan pilotun bu popülaritesinin sebebi ise havada giden bir uçağın kokpitinde çektiği selfie'leri sosyal medya hesabında paylaşması.

  • 194

    Bu paylaşımlardan kısa bir süre sonra sosyal medyada bu karelerin gerçek olup olmadığı tartışması başladı.

  • 195

    Basına yansıyan karelerden birkaç gün sonra fenomen pilottan itiraf geldi. Tartışmalara yol açan pilot paylaştığı fotoğrafların sahte olduğunu kabul etti. 

  • 196

    Zaten söz konusu karelerin gerçek olması pek de mümkün görünmüyordu. Örneğin bu karelerden birinde pilotun gözlüğünün yansımasından söz konusu kişinin havada değil pistte olduğu net bir şekilde görülüyordu.