Netflix'in yeni oyun planı (Hikaye anlatıcılığı değişiyor)

Dünyanın en büyük online film ve dizi platformu Netflix 2018'i geride bırakmamıza saatler kalan son yılların en iyi haftasını geçiriyor. 

Sandra Bullock’un başrolde yer aldığı Bird Box filmi, Netflix’te yayınlanmaya başladığı ilk haftada 45 milyonun üzerinde izlenme sayısı elde ederek Netflix’te ilk 7 günde en fazla izlenen yapım oldu. 

Şirket aynı dönemde ilk interaktif yapımı olan 'Black Mirror: Bandersnatch' isimli filmini izleyicilerinin beğenisine sundu. 

Amerikalıların tabiri ile game changer (Oyunun kurallarını değiştirecek büyüklükteki adım) olarak adlandırabileceğimiz bu adım uzun vadede hikaye anlatıcılığını ve izleyici alışkanlıklarını anlamayı kökten değiştirmeye aday. 

Netflix’in geçtiğimiz yıllarda bünyesine kattığı, dizi olarak yayınlanan Black Mirror’dan bağımsız olarak hazırladığı yaklaşık 5 saatlik filmi Black Mirror: Bandersnatch'in konusunu spoiler'a girmeden şöyle özetlemek mümkün: 1984 yılında genç bir programcı, kapsamlı bir fantastik romanı video oyun olarak uyarlarken gerçekliği sorgulamaya başlar ve çok geçmeden kendini akıl almaz bir mücadelenin içinde bulur. 

Netflix ilk defa izleyiciye tabiri caizse filme hükmetme şansı veriyor. İzleyiciler filminde karakterlerin ne yapması veya yapmaması konusunda hak sahibi olarak senaryonun kendi belirledikleri çizgide ilerlemesini sağlıyor. 

Filmin 5 farklı sonu var. Yapımızı hızlıca bitirmek isterseniz 40 dakikada filmin sonuna ulaşmanız mümkün. Eğer biraz daha komplike seçimler yaparsanız filmin süresi 5 saate kadar çıkıyor. 

Oyunun kuralları değişiyor dedik çünkü platform bu projesine bir seneden uzun bir süre mesai harcayan Netflix’in bu adımını sadece kullanıcılara yeni bir deneyim sunmak olarak görmemek lazım. 

Son verilere göre, Netflix içerikleri dünyadaki tüm indirmelerin yaklaşık yüzde 20’sine denk geliyor. Haliyle Netflix big data’yı en iyi kullanan şirketlerden birisi. 

Black Mirror: Bandersnatch Netflix’e kullanıcı alışkanlıklarını mercek altına almak için eşsiz bir fırsat sunuyor. 

Halihazırda kullanıcılarının izlediği yapımları baz alarak onlara öneriler sunarak platformda geçirilen süreyi uzatan Netflix ilk defa kullanıcıların filmlerden olan beklentilerini görebilecek. 

Bu sayede şirket kullanıcıların film veya dizilerde nasıl bir senaryo ve kurgu istediğini de görmüş olacak. 

Peki bu Netflix’in içerik üretme alışkanlığını nasıl değiştirecek? Netflix yapımlarında izleyicinin daha çok ilgisini çekecek, onları yakalayacak senaryolar yazmak için daha önce elde edilemeyen bir verinin sahibi olacak. 

Belki de en önemlisi Netflix kullanıcıların bu filmdeki tercihleri ile onların izleme alışkanlıklarını daha iyi bir şekilde analiz edebilecek. Sistemini kullanıcı alışkanlıklarını baz alarak onlara içerik önerisi sunmak üzerine kuran Netflix bu sayede önerilerini çeşitlendirecek ve platformda kalma süremizi hatırı sayılır düzeyde artıracak. 

ETİKETLER